.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
وعده های شهردار گرگان بی نتیجه ماند

عضو شوراي شهر گرگان گفت: وعده‌هاي شهردار گرگان بي‌عمل مانده است.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني شوراي اسلامي شهر گرگان، حسين ربيعي در نطق جلسه شوراي اسلامي گرگان اظهار داشت: تجربه مي‌گويد كه يكي از مهم‌ترين وظايف شوراها انتخاب شهردار شهر است اعتقاد دارم اين موضوع مهم‌ترين عامل موفقيت يا شكست شوراها است.

وي تصريح كرد: اگر شهردار مطلوب را انتخاب كنند مي‌توانند نفسي راحت بكشند كه وعده‌هاي اعضاي شورا به شهروندان محقق مي‌شود.

ربيعي گفت: اما همين نامزدهاي شهردار شدن كه خيلي سر به زير و مظلوم جلو مي‌آيند و پا مي‌كوبند و هر چه اعضاي شورا بگويند غليظ‌تر مي‌گويند باشد، وعده‌هاي زيادي مي‌دهند كه ما ده نفر هستيم و با كمك هم مشكلات شهر را بر طرف مي‌كنيم اما همين‌كه شهردار شدند فراموش مي‌كنند‌، كجا بودند و چه گفتند، انگار آن آدم قبلي مرده است و آدمي ديگر آمده است.

عضو شوراي اسلامي شهر گرگان افزود: اعضاي شوراها، بايد بگويم مديريت تمام شهر و اجازه هزينه كرد ميلياردي را يك روزه به آنها مي‌دهند و هيچ اشكالي ندارد ولي چند ماشين گراويل و بادامي براي كوچه‌اي كه ده‌ها نفر زندگي مي‌كنند و در آنجا مسجد وجود دارد اگر خواسته شود كه آقاي شهردار لطفا دستور بدهيد براي مراسم محرم مردم نمي‌توانند توي گل بروند اما او آنگاه از قيامت و حيف شدن بيت‌المال مي‌گويد.

وي ادامه داد: اين در صورتي است كه ميلياردها تومان را خود هزينه مي‌كنند و از موقعيت خود، كارشناسان را مجاب به تاييد افكار بعضا اشتباه خود مي‌كنند ولي اگر پيشنهاد يا طرحي داده شود آن زمان حتي به ظاهر هم به آن لبخند نمي‌زنند بلكه در نطفه آن را مي‌سوزانند آن هم از طرف كي؟ همين‌هايي كه براي رأي گرفتن چه‌ها كه نمي‌كردند.

ربيعي ابراز داشت: طرح‌هاي زيادي در اين مدت مطرح شد ولي به فراموشي سپرده شد، طرح‌هاي ترافيكي و عمراني، ايجاد شركت سرمايه‌گذاري، مؤسسه اعتباري زيرگذر و روگذر اتومبيل و آسفالت و بهسازي بعضي از معابر، ولي به جائي نرسيد.

وي خاطرنشان كرد: در اين مدت مصوباتي را در كميسيون عمران بعد از مدت‌ها بحث و بررسي داشتيم از جمله پروانه دادن به زمين‌هاي بدون سند و همچنين بازنگري طرح پاركينگ واحدهاي مسكوني و تجاري كه بعد از مدتي از اجراي مجوز به زمين‌هاي بدون سند توسط دفتر فني استانداري متوقف شد و طرح پاركينگ هم اصلا اجرائي نشد و شهردار هم ظاهرا هيچگونه پيگيري انجام ندادند.

عضو شوراي اسلامي شهر گرگان افزود: پيشنهاد مربوط به ايجاد تقاطع در كمربندي و مطهري براي تسهيل در رفت و آمد صدها نفر ساكنين منطقه 320 دستگاه و دانشجويان كه بار ترافيكي سنگيني را در ميدان معلم ايجاد كرده است، هيچگونه اقدامي انجام نگرفت نه به دليل اينكه كارشناسي نشده است بلكه چون شهردار هنوز به اين باور نرسيده است و گرنه تا حالا انجام مي‌شد.

وي اضافه كرد: در رابطه با تغييرات ميادين شهر و ايجاد فضايي دلنشين و زيبا هيچگونه اقدام عملي انجام نشده است در حالي كه زمان براي شورا و شهردار در اين دوره رو به پايان است.

ربيعي گفت: قرار دادن صندوق انتقادات و پيشنهادها در مناطق شهرداري براي مردم كه اعضاي شورا از آن براي پيگيري نظرات شهروندان استفاده كنند، اصلا انجام نشد.

وي ابراز داشت: بررسي راه ارتباطي براي بلوار گلشهر به ناهارخوران از طريق كنارگذر كوي قلعه حسن كه مي‌تواند اجرايي شود كه اصلا نتيجه‌اي نداشته است.

وي ادامه داد: مشخص شدن حريم رودخانه‌ها براي جلوگيري از سوء استفاده سودجويان، ايجاد واحد مستقل پليس ساختمان و راه‌هاي جلوگيري از ساخت و ساز بدون پروانه، همچنين ايجاد تسهيلات براي رونق بخشيدن به ساخت ساز در سطح شهر و پيگيري تسريع انشعاب فاضلاب در ترانشه‌هاي شهر توسط شركت آب و فاضلاب و ده‌ها نظريه ديگر كه فقط مطرح شده‌اند ولي هيچگونه اقدامي براي حداقل كارشناسي آنها انجام نشد و اگر اقدامي هم صورت گرفت اطلاعي نيست.

ربيعي اظهار داشت: شايد اين گلايه‌ها برگردد به خود شورا كه نمي‌داند بايد طرح ها و پروژه‌ها را خود تصويب و به اجرا در آورد و شهردار را مجاب به اجراي مصوبات خود كنند ولي كميسيون‌ها كاري به جز رسيدگي به لوايح شهرداري ندارند و جز مطرح كردن دردها و مشكلات و عبور از آنها اتفاق خاصي نمي‌افتد.

وي اضافه كرد: شايد اين روند كاري در شوراي شهر ما بر اين مبنا پي‌ريزي شده است كه شهرداران تك رو و خود محور باشند.

عضو شوراي اسلامي شهر گرگان عنوان داشت: شايد بهتر اين باشد كه شوراها شهرداران را براي مدت يك سال و درصورت همكاري با شورا براي سال بعد آن را تمديد كنند، تا شايد شهرداران همكاري بهتري براي اجرايي شدن نظرات نمايندگان مردم داشته باشند يا از شهرداراني كه تا حدودي ضعيف‌تر هستند، استفاده شود كه در راستاي نظرات و پيشنهادها شورا كار كنند.

ربيعي تصريح كرد: شايد از اينكه شهردار قوي باشد ولي خودرأي، خيلي بهتر باشد، شايد بگويند كه شهردار را عوض كنيد اما تجربه دوره دوم همان ديدگاه را با شكست روبه‌رو كرد.

وي ادامه داد: بنابراين تمام اين مطالب كه به عنوان يك در دلي صادقانه، شفاف و بدون رودربايستي ارائه شد براي اين بود كه فرهنگ همكاري بين اعضاي شوراي شهر و شهردار گرگان براي رسيدن به اهداف مديريت شهري گسترش يابد.

وي اضافه كرد: در پايان بايد بگويم اين گفته‌هاي قلبي من براي اين مطرح شد كه يادآوري كنم كه خود و نظرات شخصي خود را بر ديگران ارجح ندانيم، تا در اين صورت بتوانيم در پيشگاه خداوند منان و مردم شهيدپرور شهرمان سربلند بيرون بياييم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.133 seconds.